onsdag den 29. juni 2016

Billeder af mig, der ikke er mine + Digte der er helt mine egne

Det interessante ved at læse op, er responsen bagefter. Det er faktisk det vigtigste.
På Roskilde startede der v. mine to sidste band at spille et band - de hed 'Shy Shy Shy' - og jeg spurgte om jeg stadig kunne høres. Jeg var så tæt på enden, og folk nikkede, så jeg fortsatte. Bagefter fik jeg at vide, jeg havde fulgt rytmen på musikken og at det havde bragt noget til det hele.
Det er de søde mennesker og de søde skulderklap der gør det hele godt.
Derudover er det sjovt at refreshe facebook dagene derpå, fordi man ved der kommer billeder af én.



Kælderlæsninger #20
Fotograf: Simon Cecchin Birk
Obs: Jeg har ikke spurgt om lov til at dele




Nr. 2 er mit profilbillede (selvpromovering + iscenesættelse) og nr. 3 er jeg kun i baggrunden på.



Forfatterskabet, Roskilde Festival
Fotograf: Anette Øster
Dem har jeg helt fået lov til at bruge




Og ham der kigger på mig er Islam Dibaje, der også læste op. + jeg ser underlig ud fordi jeg ikke kan finde ud af at skifte sider. Det skete to gange. Jeg er en idiot.



Til sidst er fem små digte til stede

-
Vi købte koriander og chili
Vi købte imponerende ris
Jeg ville gerne føle mig som små sole indeni siges der
Om at falde
siges der:
Rosens smag, øjelugt
Er der koldt på toppen?
Reflekteres himlen i grønt vand?
Ses vi hver mandag og onsdag?
Eller har du for travlt med at blive-
være lige ved at være-
kvalt

i dig selv?

-
Jeg er den
menneskelige
version af dengang i 1986,
hvor man besluttede sig for at mayonnaise også alternativt kunne staves majonæse
Den
menneskelige
version/vision,
af hvor ens de to ord lyder.
Når man snubler, og tror ingen har set det,
men det dukker op på youtube to dage senere, med 10.000+ views og remixes.
Den kliché hvor man humaniserer oplevelser,
uden at det helt,
giver mening.
Men det giver

et digt.

-
Just girly things:

Eksistentiel angst

-
Den arrogante de fortjener er væk
Noget sker hårdt
Med den logik er vi alle sammen tabte fortabte
Uanset hvad er vi begge idioter
Vi er bange
og jeg bliver skudt af ham med løvehovedet
og jeg er død
Du vækker mig og siger
du har mareridt
og du falder i søvn mens jeg har åndenød
ja
ja det har jeg

jeg har mareridt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar